söndag 5 juni 2011

Rusken Open

I går hade Team Fantasista tävlingspremiär på Rusken. Vi åkte ner i god tid och åkte runt lite på sjön och rekade efter ekon. Vi släppte ner jiggarna på ett par ställen som vi såg ekon men det hände inte mycket. Det sista innan vi skulle åka in till samlingen så fick jag en gös på 48 cm och en stund senare fick Kalle en fin gös på 65 cm som returnerades. Vid halv 2 var det samling och genomgång av reglerna, som var samanlagd längd och gösarna fick inte va kortare än 50 cm och inte längre än 70 cm.

Efter det tog vi det lungt och avvaktade starten som var kl 3. Det var 29 team som kom till start.


Vid starten drog vi till det stället som vi hade haft lite hugg innan och ganska fort fick jag en gös på 48 cm, som fick gå tillbaks. Jag hade 4 hugg till som jag missade, sen hände det inget så vi började fundera på vart vi skulle ta vägen. Till slut bestämde vi oss för att försöka söderut, så vi drog iväg några km ner till en djuphåla som vi visste fanns. Där hittade vi lite ekon så vi fiskade där. Kalle fick en 53:a där så vi hade ett resultat iaf. Sen flyttade vi runt lite i djuphålan och på ett ställe där så fick vi 2 godkända Kalle tog en 53:a till och jag tog en 58,5:a plus att vi hade ett par rejäla hugg. Nu hade vi över 1,5 meter så vi satsade på att komma över 2 meter. Det sista stoppet drog jag en 47:a det var retligt men när jag sa till Kalle att kl var 20.50 och vi skulle avsluta så drog det till i Kalles spö och upp kom det en 54 det var gott,nu var vi över 2 meter. När vi drog hem till hamnen så råkar vi köra på en sten:( halvägs hem, men tur i oturen så tar det bara propellern.
Hmm....Glädjedödare..
Vi hann precis in till invägningen (vi fick köra sakta pga obalans). Vi mätte in 218,5 cm och fick en hedrande 3 plats. 1300 hundra kr. plus ett spö till Kalle och en rulle till mig blev det. Det var en klart godkänd premiärtävling för oss. Ett stort plus till arrangörerna som hade ordnat en riktigt bra tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar